Meer fans op Facebook, dat willen we allemaal. Als je succesvol wilt zijn op Facebook moet je fans hebben. En hoe meer, hoe beter. Het liefst wil je de grootste pagina van Nederland zijn maar op z’n minst moet je er meer hebben dan je concurrent. Maar hoe doe je dat? Hier vind je drie manieren die je gegarandeerd meer fans op gaan leveren. En het is nog niet moeilijk ook.
#1 Fans koop je gewoon

#2 Geef iPad’s weg

#3 Like, share en spam
Nu je door het kopen en iPad’s weg te geven een mooie fanbase hebt opgebouwd moet je die natuurlijk gebruiken om nog meer fans te krijgen. Ook dit is simpel. Plaats een update waarin je vraagt om het te liken en laat jouw fans deze verplicht delen met al zijn of haar vrienden. Onder de deelnemers geef je eens per week een kortingsbon of een andere prijs weg. Dat 99% van de vrienden van de deelnemers helemaal niet zitten te wachten op die spam in hun timeline is jouw zorg niet. Jouw update krijgt likes en wordt massaal gedeeld dus je genereert ook nog engagement dus wat zitten ze nou te lullen. Ook dat deze acties tegen de richtlijnen van Facebook zijn waardoor je riskeert je pagina kwijt te raken interesseert je niet want je bent al weer druk met nieuwe acties. Je hebt gelezen dat ook Twittter-volgers te koop zijn en Retweet en winacties het altijd goed doen……
Dit is uiteraard onzin
Uiteraard zijn de hierboven beschreven methodes waardeloos en hopelijk had je dat al door. Maar waarom gebruiken dan toch veel mensen ze? Veel marketeers leiden hun succes op Facebook enkel en alleen af aan het aantal fans ongeacht de kwaliteit. Een hele gekke gedachte want als je geen interactie met die fans hebt zul je ze niet bereiken en weinig aan die (nep)fans hebben. Daarnaast is het ook een vorm van onwetendheid want veel paginabeheerders weten bijvoorbeeld helemaal niet dat die like & winacties tegen de richtlijnen van Facebook zijn. Hoe het dan wel moet? Richt je allereerst op je bestaande klanten, zet hun belevingswereld centraal, probeer met hen een band aan te gaan en via hen jouw verhaal verder te verspreiden. Natuurlijk kunnen wedstrijden je ook helpen maar geef daarbij relevante prijzen weg en dat zijn dus in 99% van de gevallen geen iPad’s.
Wil je meer weten over Facebook Marketing? Via de Facebookpagina van Likeconomics maak je t/m maandag kans op gratis exemplaren van het boek ‘Scoren met Facebook Marketing’.
Lees het hele verhaal hier: Likeconomics.nl