BOB Borrel bij Mercure Tilburg groot Social Media succes

Woensdag 16 november was de drukst bezochte BOB Borrel van dit jaar. Wat een happening!

BOB Borrels zijn het handelsmerk van netwerkorganisatie Regio-Business. Ondernemers uit de Regio ontmoeten elkaar (Business Ontmoet Business) en doen op een ontspannen manier nieuwe contacten op. De bijeenkomst op 16 november werd georganiseerd door Mercure Hotel Tilburg.

Verschillende partijen leverden hun bijdrage en Social Media Succes voerde in aanloop naar deze BOB Borrel een Social Media campagne op Twitter en Facebook. Hieronder volgt een kort overzicht van de voorafgaande Social Media activiteiten en op de avond zelf.

Social Media campagne

In aanloop naar de BOB Borrel van 16 november is een Twitter account gestart (@BOBMercure) en een Facebook pagina opgemaakt. In ruim 4 weken tijd en met een relatief geringe inspanning hebben zich op facebook zo’n 100 fans aangemeld en op Twitter meer dan 1400 (!) volgers.

Op facebook kunnen gasten van de borrel hun eigen bedrijf presenteren en promoten. Daarnaast worden feitjes en weetjes over netwerken en over de aanstaande borrel geplaatst.

In onderstaand overzicht een aantal opvallende cijfers (allemaal binnen 1 maand):

Social Media cijfers BOBborrel

Social Media op de avond zelf

Tijdens de kick-off van de BOB Borrel ben ik (@MarcelTeunissen) kort geïnterviewd door Henrike Brouwer van Feestlift producties. Daarin heb ik kort uitgelegd wat Social Media is en waarom het voor ondernemers zo belangrijk is om er mee aan de slag te gaan (zie Know-Like-Trust).

De afsluitende boodschap was dat wij met Social Media Succes ondernemers op weg helpen om een (strategisch) plan te maken waardoor inzichtelijk wordt hoe Social Media effectief en efficient kan worden ingezet. “Geen tijd” is het meest gehoorde argument om niet met Social Media te starten en dat is een gemiste kans…

Ook gedurende de rest van de avond was er ruimte voor Social Media. Alle tweets met hashtag #BOBMercure werden op 7 grote schermen (van First Impression) getoond die in de zalen waren opgesteld, dat leverde een dynamische “live Twitterfontein”. Ook waren wij met Social Media Succes de hele avond beschikbaar voor vragen over Social Media. Tot slot maakten alle aanwezigen kans op een gratis Strategie Sessie middels het achterlaten van hun visitekaartje. De winnaars krijgen hiervan spoedig bericht.

Hieronder een impressie van de twitter berichten die op de avond zelf zijn verstuurd:

Twitter fontein Bobborrel Social Media

Wij vonden het fantastisch om een bijdrage aan deze BOB Borrel te leveren. Bedankt voor alle leuke reacties en tot ziens!

Meer over Erwin van Litsenburg

Erwin is adviseur & trainer op het gebied van Social Media. Hij ondersteunt bedrijven en professionals bij het zakelijke inzetten van o.a. Facebook, Twitter & Linkedin. Daarnaast maakt hij moderne websites met Wordpress die zijn aangesloten op Social Media.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter