10 redenen voor een bedrijfsprofiel op LinkedIn

Regelmatig spreken wij mensen die denken dat een bedrijfsprofiel op LinkedIn hetzelfde is als een persoonlijk profiel. Dat is echter niet het geval. Een bedrijfsprofiel is een korte beschrijving van uw bedrijf eventueel aangevuld met uw diensten en producten. U kunt op LinkedIn pas een bedrijfsprofiel maken nadat u een persoonlijk profiel heeft gemaakt. Niet iedereen ziet nog het nut van een bedrijfsprofiel op LinkedIn en daarom in deze blog 10 goede redenen waarom u een bedrijfsprofiel zou moeten maken.

1) Vergroot de vindbaarheid van uw bedrijf

Wit u zaken doen op internet dan is het belangrijk dat u gevonden wordt. Met een bedrijfspagina op LinkedIn wordt u niet alleen op LinkedIn beter gevonden, ook op Google staat deze link al snel hoog in de zoekresultaten. De LinkedIn bedrijfspagina van SocialMediaSucces is bijvoorbeeld vandaag op de zesde plaats te vinden op Google

2) Promoot uw diensten en producten

Als u een bedrijfspagina heeft gemaakt is het mogelijk om uw diensten en producten te promoten. Dit is niet alleen nuttige informatie voor de lezer maar zijn ook waardevolle links naar uw website. Hier vindt een voorbeeld van de diensten van SocialMediaSucces.

3) Verzamel aanbevelingen voor uw producten en diensten

Voor elke dienst en product kunnen aanbevelingen worden gegeven. Op dezelfde manier dat ook mogelijk is voor werkervaringen in uw persoonlijke profiel. Het is onze ervaring dat mensen op LinkedIn sneller een aanbeveling geven en durven te vragen van een dienst dan over zichzelf. Dat wordt over het algemeen toch vaak als “te Amerikaans” gezien. Deze aanbevelingen zijn erg waardevol omdat ze voor iedereen zichtbaar zijn en blijven. Kijk hier bijvoorbeeld naar de aanbevelingen van Coca Cola

4) Toon uw diensten en producten aan de juiste doelgroep

Als u meerdere diensten en producten heeft gemaakt is het mogelijk om deze diensten aan verschillende doelgroepen te tonen. U kunt bijvoorbeeld trainingen tonen aan ZZP’ers terwijl uw de in-company variant toont aan managers.

5) Toon vacatures

In uw LinkedIn bedrijfsprofiel kunt u direct laten zien welke vacatures u open heeft staan. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden zoals te zien in onderstaand plaatje. Deze zijn wel een stuk lager dan bij de monsterboards van deze wereld en bereik is in potentie enorm. De Rabobank heeft zo bijvoorbeeld vele vacatures beschikbaar

6) Koppel uw werkzaamheden aan uw bedrijfsprofiel

Als u een bedrijfsprofiel heeft kunt u dit koppelen aan uw huidige activiteiten en dat geldt ook voor al uw medewerkers. Hierdoor staat uw bedrijf meer in de picture.

7) Snel en eenvoudig

Het maken van een bedrijfsprofiel op LinkedIn is geen “rocket science”.  Je gaat naar het tabblad bedrijven en klikt op bedrijf toevoegen en volgt de stappen die LinkedIn je voorschrijft. Eigenlijk geen enkele reden om hiermee te wachten dus. Via deze link ga je naar de bedrijven pagina op LinkedIn

8 ) Andere professionals kunnen uw bedrijf volgen

Vergelijkbaar met Twitter is het op LinkedIn mogelijk om bedrijven te volgen. Updates van uw bedrijfsprofiel verschijnen in de “timeline” van iedereen die uw bedrijf volgt. Sowieso zijn alle persoonlijke profielen die aan uw bedrijfsprofiel zijn gekoppeld met hun huidige of vorige werkzaamheden zogenaamde volgers. U hoeft bij het volgen van bedrijfsprofielen niet bang te zijn voor dezelfde “onzin” zoals die op Twitter wordt gepost. Op LinkedIn zijn de updates van bedrijfsprofielen over het algemeen allemaal zakelijk. Denk hierbij aan nieuwe vacatures en nieuwe diensten.

Wilt u SocialMediaSucces volgen op LinkedIn? Dat kan via deze link naar ons bedrijfsprofiel.

9) Statistieken

LinkedIn houdt statistieken bij over het bezoek van uw bedrijfspagina en van het bezoek van uw diensten. Het is handig om te zien hoe vaak en door welke profielen uw bedrijfsprofiel bekeken is. Het is allemaal nog niet erg indrukwekkend wat LinkedIn hier laat zien maar het is een begin zullen we maar zeggen. Hieronder vind je een voorbeeldrapportage

10) Claim uw naam voordat iemand anders het doet

Tot slot, iedereen kan elke naam claimen op LinkedIn. Natuurlijk mag je je niet zomaar de naam van bijvoorbeeld Philips toe-eigenen maar bedrijven met een zelfde naam zouden je zomaar voor kunnen zijn. Alleen huidige werknemers mogen van LinkedIn een bedrijfspagina maken.

Elke maand organiseert SocialMediaSucces de workshop: meer business met LinkedIn waarin onder andere de bedrijfspagina aan de orde komt. U kunt zich daar hier voor inschrijven

Weet u nog een reden voor een bedrijfspagina op LinkedIn of heeft u vragen over het maken van een bedrijfsprofiel laat het ons dan weten, alvast bedankt en veel succes!

Tags:

Meer over Erwin van Litsenburg

Erwin is adviseur & trainer op het gebied van Social Media. Hij ondersteunt bedrijven en professionals bij het zakelijke inzetten van o.a. Facebook, Twitter & Linkedin. Daarnaast maakt hij moderne websites met Wordpress die zijn aangesloten op Social Media.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter