10 redenen voor een bedrijfspagina op facebook

Social Media Succes op FacebookVeel ondernemers zien de populariteit van facebook om zich heen toenemen en vragen zich af of en hoe ze hieraan moeten deelnemen. Ons antwoord luidt steevast: Ja, hier moet je bij zijn en het inrichten van een bedrijfspagina is een prima start. Hieronder een tiental argumenten:

1) Je vergroot je zichtbaarheid

Met een facebook fanpage is je bedrijf structureel zichtbaar op facebook, het Social Media platform waar inmiddels zo’n 6 miljoen Nederlanders een account hebben.

2) Vergroot je vindbaarheid

Zoekmachines hechten steeds meer waarde aan de invloed die bedrijven hebben op Social Media en facebook is daar een hele belangrijke. Het hebben van een actieve gewaardeerde bedrijfspagina op facebook draagt er aan bij dat je in zoekmachines hoger gerankt wordt.

3) Informatie delen

Social Media zijn uitgevonden om te delen. Ook een facebook bedrijfspagina is hier uitermate geschikt voor. Je kan informatie over de producten en diensten van je bedrijf delen waardoor je door je fans steeds meer als expert gezien zult worden

4) Onbeperkt reclame en acties

Facebook vindt het prima als je reclame maakt of creatieve acties verzint. Als er maar fans op af komen dat is goed voor jou en goed voor facebook. Voor deze creativiteit zijn geen beperkingen, ze kunnen gratis en onbeperkt worden opgevoerd.

5) Evenementen publiceren

Op je facebook pagina kun je ook evenementen aankondigen. Bijvoorbeeld een opening, een cursus, een open dag, workshop etc. Jouw fans kunnen zich op de pagina aanmelden en daarmee direct reclame maken voor de workshop.

6) “Vind ik leuk”

Dit is een absolute succesfactor van facebook. Alle acties, activeiten, posts van anderen etc. kunnen worden “leuk gevonden” op facebook. Als iemand jouw facebook pagina leuk vindt of een activiteit die daarop plaatsvindt is dit weer reclame voor jouw bedrijf. Deze “vind ik leuk” actie is namelijk voor alle vrienden zichtbaar. Hiermee kan een sneeuwbaleffect worden gecreeerd.

7) Inchecken

Op je facebook bedrijfspagina is het mogelijk adresgegevens op te voeren. Hiermee kunnen bezoekers direct via zien waar jouw bedrijf zich bevindt, eventueel inclusief routeplanner. Bovendien is het mogelijk voor bezoekers om op facebook “in te checken” zodat voor hun facebook vrienden zichtbaar is waar ze zijn. Meer informatie hierover vind je in het blog Inchecken met Facebook

8 ) Foto’s en filmpjes

Een facebook bedrijfspagina biedt onbeperkt ruimte om foto’s en films te plaatsen. Je kan dus iedereen laten zien wat je bedrijf maakt, verkoopt en levert. Als je foto’s plaats van events dan is de kans groot dat mensen die hierop staan op de “vind ik leuk” button klikken…

9) Koppeling naar Social Media

Veel organisaties hebben profielen op andere Social Media platforms op LinkedIn, Twitter, Youtube etc. Al deze platforms zijn eenvoudig te koppelen met je facebook bedrijfspagina. Hiermee krijgt de bezoeker op één plek een mooi overzicht van alle activiteiten van jouw bedrijf.

10) Mogelijkheid tot uitbesteden

Een facebook bedrijfspagina kun je prima zelf maken en beheren er is veel informatie op het internet over beschikbaar. Het inrichten en bijhouden leent zich ook uitstekend om aan professionele partijen uit te besteden. Facebook heeft het zo ingericht dat het heel eenvoudig is om met meerdere partijen een pagina te beheren. Voorbeelden voor wat betreft uitbesteden van een facebookbedrijfspagina vind je in onze startpakketten en abonnementen. Voor meer informatie kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Heb jij meer argumenten om een facebook bedrijfspagina te beginnen of ben je het juist niet eens met bovenstaande? Ik ben zeer benieuwd naar je mening en ervaring, laat ze hier weten zodat we er allemaal wat aan hebben… Alvast bedankt!

En ow ja, de  facebookpagina van Social Media Succes kan je hier “leuk vinden”, alle bovengenoemde zaken zijn er van toepassing :-)

Meer over Erwin van Litsenburg

Erwin is adviseur & trainer op het gebied van Social Media. Hij ondersteunt bedrijven en professionals bij het zakelijke inzetten van o.a. Facebook, Twitter & Linkedin. Daarnaast maakt hij moderne websites met Wordpress die zijn aangesloten op Social Media.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter